Baslangıcından Bugüne Film Muzikleri 1

Sevgili dostlarım ;
 
Sinema tarihinin 100 yılı aşkın süredir gösterdiği gelişim bu sanatın ruhu denilebilecek film müziklerini de aynı derecede geliştirmiştir .
 
Dönem olarak ele almak gerekirse film müzikleri dört kategoride incelebilir ;
 
1 Erken dönem film müzikleri ( Sessiz Filmler )
2 Sesli filmlerin başlangıcı ve altın çağ olarak tabir edilebilecek 1930 – 1950 arası dönem
3 Müzikal tarzların şekillenmesiyle beraber 1950 – 1975 arası dönem
4 1975 ten günümüze film müzikleri
 
Hayattaki her atılımda olduğu gibi sinemada ilk kez insanla buluştuğunda bugünün bakış açısıyla çok basit bir eğlence türü gibi gözükebilir . Filmler sessiz olarak çekilmekteydi . "32 kısım tekmili birden" tarzı sunumları az çok hepimizin duymuşluğu vardır . Ancak unutulmamalıdır ki bunların her biri günümüzde koca bir endüstri haline gelmiş , teknolojinin olanaklarını tüm sınırlarıyla zorlayabilecek izleyeni hayrete düşürecek bir dünyanın ilk tohumları olmuşlardır .
 
Görsel dünyanın insanın ruhunuda ele alabileceği diğer yüzü olan SES faktörüde bu yeni sanat dalının insanlarla buluşmasının ardından geçecek yaklaşık 30 yıllık bir süre zarfında eklenmiştir . İşte bu ilk dönem içerisinde filmlerin sunumu esnasında ağırlıklı olarak piyano veya org eşliğinde o döneme kadar yazılmış olan ünlü klasik müzik eserleri filmlerin sunumunda bir fon müziği şeklinde icra edilmişlerdir .
 
Yayın hakları ibaresi 1916 yılını gösteren MOTION PICTURE MOODS isimli Amerikan basımı kitapta bu işlemlerin standartlaştırılması açısından ilk adım olmuştur . Erno Rapée tarafından aranje edilmiş 52 ayrı duyguyu ünlü bestecilerin eserlerine göre kategorize olarak sunan bu kitap dönemin bu tarz icralarda bulunan piyanist ve org müzisyenlerine yönelik olarak hazırlanmıştır ;
 
665 sayfalık bu kitabın içinde bulunan duygu öğeleri Korkudan , Westerne ; Aşktan , Neşeye ; Ninnilerden , Gizeme bu günün sinema anlayışında gösterilebilecek her tür görsel öğeye melodiyle ruh veren ünlü klasik müzik besteleridir .
 
Örnek olarak : Anton Dvorak bestesi Old Mother olarak Aşk Temaları ; Robert Schumann ın Op 82 bestesi Jagdlied olarak Av sahneleri için ; Edvard Greig in Op 55 in ikinci bölümü Abduction of The Bride olarak Korku temaları için kullanılmıştır .
 
Aşağıda kitabın ana kapağı ve kitabın 246. sayfasında Gizemli temalar bölümünde örneğin Cadılar gibi öğelerin anlatılması için kullanılmış Otto Langey in Agitato No 3 bestesinin notaları yer almaktadır .
 
Sevgiler ;
 
YOJIMBOOO
Bu yazı Arastirmalar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s