DARBE ( IKI ARKADAS ) – Cüneyt ARKIN

Sevgili dostlarim;
 
Yaklasik 1 ayi gecen bir aradan sonra tekrar merhabalar . Dönüsümü yine Cüneyt Arkin ve yine Cüneyt Arkin’in az bilinen klasiklerinden biri olan DARBE filmiyle yapmak istiyorum . Bu filmin iki ayri ismi mevcut . IKI ARKADAS olarak ta bilinmekte ve literatürde de bu isimle gecmektedir . Ancak orjinal filmin kopyasinda ki jenerik DARBE ismiyle baslamaktadir .
 
DARBE – Cüneyt ARKIN
Darbe ( İki Arkadaş )filmi Kore savaşında ülkesi adına başka diyarlarda insanlara barış götürmek için savaşmış Ahmet efendinin kendini keşfetmesi ve kişiliğini tekrar sorgulamasının hikayesidir.

Çalıştığı fabrikanın muhasebe bölümünde 20 yılı aşkın hizmetinin ardından emeklilik günlerini saymakta olan Ahmet efendinin hayattaki en büyük serveti oğludur . Fabrika içerisinde geçirdiği yıllar ve efendi kişiliği ona çalışanlar içerisinde saygı duyulan bir büyük sıfatı kazandırmıştır.

Çalışma hayatının son günlerinde karşısında bambaşka bir Türkiye profili vardır artık ekmek kapısının önünde boynu bükük insanlar yoktur, öncelikle insan olduklarını söyleyen ve sadece aldıkları ekmeğin değil servetine katkıda bulundukları patronlara verdikleri hizmetin karşılığını sorgulayan bir kitle vardır. Demokratik haklar, işçilerin sendikalaşmalarını ve insanca yaşamak için gerektiğinde kanunların tanıdığı olanaklardan faydalanmalarını sağlamaktadır.

Ahmet efendinin oğlu çalıştıkları fabrikanın bağlı bulunduğu sendikada görevlidir ve bu uyanışın işçilere anlatılıp onların örgütlenmesinde aktif rol oynamaktadır. Toplu iş sözleşmesi istekleriyle çalıştıkları fabrikanın patronu ile aralarında keskin bir uçurumun oluştuğu bu ortamda Ahmet efendi uzlaşma için patronla görüşmeyi seçer. Yeni dönemin bir neferi olmak o güne kadar hayattan öğrendiği bir nevi alçakgönüllülük ve uygun görülenle yetinmek onun terbiyesiyle bire bir zıttır. Patron ve işçiler arasında çoktan kopmuş olan bağları onarması mümkün olmaz. Bir süre sonra toplu sözleşme çağrılarının olumsuz geçen bir toplantıyla uygulamaya koyulamayacağını anlayan işçiler greve başlarlar.

Greve katılmayan tek çalışan olan Ahmet efendi patron tarafından sert bir dille uyarılır.

“İşçiler ya vazgeçeceklerdir yada patron onlardan vazgeçecektir ”

…. Filmin konusunun devami ve detaylarda kalan cekim hikayeleri icin diger blogumuz sinematik i ziyaret edebilirsiniz;

www.sinematik.blogspot.com

MUZIK DESIFRELERI :

Filmin müzikleri Ennio Morricone, Francis Lai’nin ve Carmine Coppola’nın  film müzikleri ile Timur Selçuğun kendi adını taşıyan LP sinden oluşmaktadır. Ayrıca “Neden Saçların Beyazlamış Arkadaş?” olarak bilinen Deli Gibi Sevdim parçasının Biricik yorumu da filmde yer almaktadır.

Ennio MORRICONE – UN GENIO DUE COMPARI UN POLLO LP – 1975

Carmine COPPOLA – THE GODFATHER II – 1974

Francis LAI – LA COURSE DU LIÈVRE A TRAVERS LES CHAMPS – 1972

Timur Selçuk – TIMUR SELÇUK ORKESTRASI LP – 1974

BİRİCİK – LP – 1974

Internet üzerinde yazılarımdan alıntı yaparken ismimi kaynak gösteriniz.

Sevgiler;

Gökay GELGEC – YOJIMBOOO

 

Bu yazı Arastirmalar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s